kurumsal

Aset Yeminli Mali Müşavirlik

Personel ve Özlük işleri Danışmanlığı

Personel ve Özlük işleri Danışmanlığı hizmetimiz kapsamında işe alım ve yerleştirme süreçlerinde gerekli belgelerin hazırlanması, işçi özlük dosyalarının oluşturulması ve düzenli kontrolü sağlanmaktadır. Tüm ücret uygulamaları, avans işlemleri, iş sözleşmelerinin tasarımı ve revizyonu ile iş koşullarının tanımlanması konularında profesyonel destek vermekteyiz. Çalışanların görev tanımlarını oluşturuyor, taahhüt ve zimmet belgelerini düzenliyoruz. Çalışma ve dinlenme süreleri, fazla mesai uygulamaları, tatil günlerinde çalışma süreçleri, serbest zaman ve denkleştirme ile ilgili yasal prosedürleri yönetiyoruz. Puantaj uygulamaları, UBGT süreçleri, yıllık izin takibi, sağlık raporları ve istirahat süreçlerini belgelendiriyoruz. Gizlilik ve rekabet yasağı sözleşmeleri hazırlıyor, ücret pusulası ve bordro işlemlerini gerçekleştiriyoruz. İhtar süreçleri, iş akdi fesihleri, tazminat hesaplamaları ve ibraname hazırlama hizmetleri sunuyoruz. İK departmanlarının eğitimi ile kurumsal süreçlerinizi güçlendiriyoruz.

İnsan Kaynakları ve Yönetim Çözümleri

İnsan Kaynakları ve Yönetim Çözümleri hizmetimiz kapsamında Kurumsal Check Up ve Diagnosis yaparak işletmenizin mevcut durumunu analiz ediyoruz. Süreç analizi ve Organizasyonel Tasarım çalışmaları ile şirket yapınızı optimize ediyor, Değerlendirme ve Gelişim Merkezi uygulamalarıyla çalışanlarınızın potansiyelini ortaya çıkarıyoruz. Koçluk ve Mentor Geliştirme programlarıyla liderlik becerilerini güçlendiriyor, seçme yerleştirme süreçleriyle doğru adayları belirliyoruz. Orta ve üst düzey yönetici temini, toplu işe alım projeleri ve yeni yatırımlar için işgücü planlaması stratejileri sunuyoruz. İş değerleme ve ücret yönetimi sistemleri kuruyor, performans yönetim sistemlerini tasarlıyor ve uygulama desteği veriyoruz. Yedekleme yönetimi, yetkinlik bazlı İK fonksiyonlarının tasarımı ve mentorluğu hizmetlerimiz arasındadır.

Kişisel Verilerin Korunması ve İşletmesel Uyum Danışmanlığı

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu, VERBİS sistemine tescil yükümlülüğü hariç tüm yönleri ile yürürlüğe girmiş olup, şirketler işledikleri kişisel veriler konusunda birçok yükümlülük ve riskle karşı karşıya bulunmaktadır. VERBİS kaydı için son tarih 30.06.2020'dir. VERBİS sistemine kayıt yükümlülüğü ayrı bir husus olup, halihazırda 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uygulanmakta ve şikayet ya da denetim durumunda kişisel veri işleyen şirketler cezai yaptırım veya tazminat riski altında bulunmaktadır. KVK uyum süreci aynı zamanda şirketlerin kurumsallaşmasına katkı sağlayan, şirket itibarını koruyan bir boyuta sahiptir. Kişisel Verilerin Korunması konusu global anlamda Avrupa Birliği Genel Veri Koruma Tüzüğü (GDPR) çerçevesinde ilerleyen bir süreç olup, uluslararası ölçekte de dikkate alınması gereken bir durum olmaktadır. KVK uyum süreci, "idari tedbirler" ve "teknik tedbirler (siber güvenlik)" süreçlerinin bir bütün halinde ele alınması ile hayata geçirilebilecek bir projedir. Şirketimiz, Kişisel Verilerin Korunması Uyum Süreci Danışmanlığı vermektedir. Projenin "teknik" yani "siber güvenlik" boyutunda, sertifikalı uzmanların yer aldığı kurumsal bir şirketten uygun maliyetli destek alarak bu husustaki ihtiyaçlarınıza çözüm üretmekteyiz.

Kuruma Özel Eğitim Çözümlerimiz

Kurumun insan kaynakları yönetiminin başarı ve motivasyon sağlamada en önemli araçlarından biri olarak gördüğümüz eğitimlerin, şirket politikaları temelinde yapılandırılarak doğru ve faydaya odaklı planlanması ve sonuçların ölçümlenmesi başarı için oldukça önemlidir. Eğitimleri; Mesleki ihtiyaca, Uzmanlık alanlarında sektörel donanımı artırmaya, Kişisel fayda yaratmaya, Motivasyon ve bağlılık yaratarak kurum aidiyetine katkı sağlamaya odaklı olarak, kurumunuzun gereksinimleri doğrultusunda özelleştiriyor ve çalışanlarınızın gelişimini destekliyoruz. Eğitim programlarımız, şirketinizin stratejik hedefleriyle uyumlu olarak tasarlanmakta ve uygulanmaktadır. Her eğitim sonrasında kapsamlı ölçümleme metodları ile eğitimin etkinliğini değerlendirerek, sürekli iyileştirme yaklaşımı ile hizmet kalitemizi artırıyoruz.

Bordrolama ve Bordro Danışmanlığı (Bordro Mühendisliği)

Bordrolama ve Bordro Danışmanlığı hizmetimiz kapsamında personel ücret hesap pusulalarının ve bordrolarının oluşturulması, geçerlilik şartlarının sağlanması ve kontrolü hizmetlerini sunmaktayız. Ücret hesap pusulası ve bordrolarda alt kırılım ve bordro kalemleri dizaynı yaparak, puantaj ve özlük verilerinin bordroya doğru yansıtılmasını ve mutabakatını sağlıyoruz. Kapsamlı bordro raporlaması sunuyor, personelin aile ve çocuk durumunu bordro işlemleriyle uyumlaştırıyoruz. Personel avans işlemlerinin bordroya yansıtılması, aylık prim ve hizmet belgeleriyle mutabakatın sağlanması ve ücretlerden kesilecek vergilerin hesaplanıp kayda alınması hizmetlerimiz arasındadır. Sigorta primine tabi olan ve olmayan ücret veya ödemelerin analizini yaparak bordroya alıyor, ücretten yapılacak yasal veya özel kesintileri doğru şekilde yansıtıyoruz. AGİ ödemelerinin hesaplanması, banka aracılığıyla ücret ödeme süreçlerinin yönetimi, kontrol ve denetimini gerçekleştiriyoruz. Personelin izin, tatil, serbest zaman ve denkleştirme işlemlerinin bordroya yansıtılması, kıdem ve ihbar tazminatı hesaplama, bordroların oluşturulması ve ödeme işlemleri ile işe iade edilen personelin tüm bordro ve belge işlemlerini profesyonel bir şekilde yönetiyoruz.

Kamuya ve Yerel Yönetimlere Yönelik Taşeron - Alt İşveren İstihdam Danışmanlığı

Kamu kurum ve kuruluşları başta olmak üzere, yerel yönetimlerde taşeron işçilerinin kamuya ya da belediye iştiraki şirketlere geçiş sürecinin yönetilmesi konusunda uzman hizmet sunmaktayız. Bu süreçte kadrolu işçi istihdamı için işe alımdan başlayarak tüm özlük işlemleri ve insan kaynakları süreçlerinin yönetimi, bordrolama, iş sözleşmelerinin ve işçi özlük dosyalarının oluşturulması hizmetlerini sağlıyoruz. Sigorta prim teşvik ve desteklerinden yararlandırma, istihdam politikaları geliştirme, sosyal güvenlik ve iş hukuku süreçlerinde kapsamlı danışmanlık sunmaktayız. Konunun gündeme geldiği ilk andan itibaren mevzuat takibi, projelendirme ve altyapı oluşturma aşamalarında destek veriyoruz. Kısa sürede doğrudan ya da dış destek olarak uzman ekip oluşturma imkanına sahip olan firmamız, taşeron işçi geçiş sürecinin tüm aşamalarında ihtiyaç duyulan her türlü uzmanlık desteğini sağlamaktadır. Kamu kurumlarının ve yerel yönetimlerin bu zorlu süreçte yasal mevzuata tam uyumlu şekilde hareket etmelerini sağlayarak, işgücü dönüşümünün sorunsuz gerçekleşmesine katkıda bulunuyoruz.

Teşvikler ve Personel Maliyet Danışmanlığı

Devlet tarafından uygulanan tüm sigorta primi ve vergisel teşvikler konusunda yazılım destekli manuel analiz yöntemi ile durumun analiz edilerek işletmenin teşvik ve destek unsurları karşısındaki durumunun ortaya konulup, işletmenin uygun olan tüm teşvik ve destek unsurlarından yararlanmasını sağlıyoruz. İşletmenizin yapısına ve özelliklerine göre faydalanabileceğiniz SGK prim teşvikleri, vergi indirimleri ve diğer devlet desteklerini belirleyerek, maksimum finansal avantaj elde etmenize yardımcı oluyoruz. Teşvik ve destek programlarından yararlanma kriterlerini değerlendiriyor, başvuru süreçlerini yönetiyor ve gerekli belgelendirme işlemlerini tamamlıyoruz. Personel maliyetlerinizi optimize etmek için kapsamlı analizler yaparak, işgücü maliyetlerinizi düşürmeye yönelik stratejiler geliştiriyoruz. Sürekli güncellenen mevzuat çerçevesinde, işletmenize özel teşvik takip sistemi kurarak, olası fırsatları kaçırmamanızı sağlıyoruz. Teşviklerden yararlanmanız sonucunda elde ettiğiniz kazanımları raporlayarak, danışmanlığımızın somut katkısını görmenizi sağlıyoruz.

Özel İç Denetim ve Raporlama Danışmanlığı

Personel mevzuatını ilgilendiren tüm süreçler hakkında istenilen periyodda iç denetim ve kontrol yaparak işyeri mevcut uygulamalarının durumunu analiz ediyoruz. Bu denetimlerde: Mevzuat hükümleri, Resmi görüş ve yaklaşımlar, Yargısal görüşler, Maliyet ve bütçe gerekleri, Güncel ve yararlı uygulamalar perspektifinden kapsamlı değerlendirmeler yapıyoruz. Denetimler sonucunda hazırladığımız raporlarla eksiklikleri, hatalı ve yersiz uygulamaları tespit ederek düzeltme ve revizyon konusunda öneriler getiriyoruz. Rapor sonuçlarını işletme üst ve orta düzey yönetimine izah etmek amacıyla özel sunumlar hazırlıyor, rapordaki önerilerin yerine getirilip getirilmediğini takip ediyoruz. Bu süreçlerle işletmenizi devlet birimlerinin denetimine ve olası yargısal süreçlere hazır hale getirerek, yasal uyumluluğunuzu sağlıyor ve potansiyel riskleri minimize ediyoruz. Düzenli iç denetim mekanizmalarıyla işletmenizin kurumsal yapısının güçlenmesine katkıda bulunuyor, yönetim süreçlerinizi optimize ediyoruz.

ASET KURUMSAL GROUP

Copyright ©ASET Kurumsal Danışmanlık